Jön a nyár - Hűtőfolyadék rendben?
Néha hajlamosak megfeledkezni az autósok, motorosok a hűtőfolyadékról, leánykori nevén hűtővízről vagy fagyállóról, holott ez is pont úgy cserére szorul, mint a légszűrő vagy éppen a motorolaj. Elmondjuk, miért fontos még a nyári kánikula előtt elvégezni a hűtőrendszer karbantartását.
Talán nem mindenki tudja, hogy a hűtőfolyadék cseréje három okból is fontos, elvégre ez felel azért, hogy a legmelegebb napokon se forrjon fel a motor, illetve télen ne fagyjon meg a hengereket körülölelő víz, és azt se feledjük, hogy további feladata a vízpumpa kenése is. Emellett meggátolja a korróziót a hűtőrendszerben, hogy az kilométerek tízezrei után is hatékonyan működjön.
Lám, a drága radiátor és a vízpumpa épségét kockáztatjuk, ha nem cserélünk időben fagyállót, de mit is jelent pontosan, hogy „időben”? Nos, ökölszabályként elmondható, hogy a járművek többségében kettő és négy év között adják meg a csereintervallumot, de mivel filléres tételről van szó – egy liter mindössze ezer forintba kerül – azokat is megértjük, akik például a fékfolyadékkal egyszerre, kétévente lecserélik. S ha már szóba került: a fékfolyadék – köznyelvben: fékolaj – cseréjét sem érdemes húzni-halasztani, mert a levegő nedvességtartalmától egyre csökken a forráspontja, és nagy terhelés hatására felforrhat, ami a fékhatás megszűnését okozza. Ez a beavatkozás sem nagy érvágás, egy liter fékfolyadék 3600 forint – igazán megérdemli a verda, hogy kétévente friss fékfolyadékkal töltsük fel.