Mit tehetek az autómért, motoromért?
A tulajdonosok jelentős része azzal „óvja” autóját, motorját, hogy prémiumbenzint tankol és időben lecseréli az olajakat, szűrőket. Tény, hogy ezzel sokat tesz a járgányért, de vannak itt hatékonyabbnak tűnő módszerek, ha azt szeretnéd, hogy valóban hosszú életű legyen a verda.
Ha a légszűrő tiszta, időben cserélt, akkor nem jut be szennyeződés a motorba, legfeljebb a tankolt üzemanyaggal. A benzin ugyanis, kiváltképp, ha etanolos, leoldhatja a tank belső feléről a korábban lerakódott szennyeződéseket, netán rozsdát, ami kárt tehet az üzemanyag-befecskendező rendszerben és akár az erőforrásban is. Ezt kiküszöbölheted, ha rendszeresen adalékolod a benzint, amihez mi a német Liqui Moly adalékait használjuk, például az általános üzemanyagellátórendszer-ápolót. Ez óvja, védi a teljes üzemanyagrendszert a kopástól, a lerakódásoktól és a korróziótól, csökkenti a fogyasztást, ráadásul elég 2000 kilométerenként használni.
Akkor se ess kétségbe, ha már bekerült a szennyeződés, hiszen a – szintén német – injektortisztítóval eltávolíthatóak a lerakódások a befecskendező- és szívószelepekről, a gyújtógyertyákról, valamint az égéstérből, sőt rendszeres használatával megakadályozható a lerakódások újraképződése is. Mi több, azokra is gondoltak, akik szeretnék kiküszöbölni az E10-es benzin hátrányait, nekik készül a találó nevű E10-adalék. Ez felgyorsítja az égést részterhelésen, ezáltal nő a teljesítmény és a gyorsulás. Előnye, hogy két- és négyütemű motorokhoz is használható.
Ráadásul 70 liter benzinhez elegendő és csak 2650 forintba kerül, azaz még olcsóbb is, mintha prémiumbenzint tankolnál literenként plusz 40-50 forintért.